Szeretettel köszöntelek a Sebastian Vettel közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sebastian Vettel vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sebastian Vettel közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sebastian Vettel vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sebastian Vettel közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sebastian Vettel vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sebastian Vettel közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sebastian Vettel vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Red Bull-Racing német versenyzője, Sebastian Vettel nyerte a jerez-i tesztsorozat mai napját. Vettel mögött a második helyen Lewis Hamilton zárt a McLaren-nel.
A képzeletbeli dobogó legalsó fokát a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa foglalhatta el az F10-es versenygéppel.
A csapatok február első hetében megkezdték autójuk tesztelését, éles körülmények között. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén még inkább fukarkodott az istállókkal, csupán négy európai tesztet engedélyezett. Az újonc Team USF1 kivétel, mivel az amerikaiak engedélyt kaptak arra, hogy az államokban vigyék pályára – nem létező? – autójukat.
Az első kollektív teszt február 1-je, és 3-ika között került megrendezésre Spanyolországban, Valenciában. A hűvös, ám száraz valenciai kiruccanást a Ferrari nyerte. Az első két napon Felipe Massa, míg az utolsón Fernando Alonso végzett az élen az F10-es versenygéppel.
Valenciában hét csapat (Ferrari, Sauber, Mercedes, Toro Rosso, McLaren, Renault, Williams) képviseltette magát.
Egy héttel később egy házzal (jó nagy házzal!) arrébb Jerez-be utaztak a tesztelni vágyók. A dél-spanyolországi teszt finoman szólva sem volt kielégítő az istállók számára. A fent említett csapatokhoz a Red Bull-Racing, a Force India és az újonc Virgin GP csatlakozott. A „bikák” a helyszínen rántották le a leplet legújabb autójukról, az RB6-osról.
A négy napos tesztet javarészt esős körülmények mellett teljesítették a versenyzők. Nem egyszer fordult elő az, hogy már a reggeli órákban kialakult a végeredmény, és csak körök száma változott, mivel nem sokkal a start után leszakadt az ég, ázott a pálya.
Az első napon Nico Rosberg (Mercedes), a másodikon Kamui Kobayashi (Sauber), a harmadikon Jaime Alguersuari (Toro Rosso), a negyediken pedig Lewis Hamilton, és a McLaren-Mercedes vitte a prímet.
Az előrejelzések nem sok jóval kecsegtettek, ennek ellenére a csapatok visszautaztak Jerez-be a héten.
Az eddig megszokottakhoz hasonlóan reggel 9 órától egészen délután 5 óráig körözgethettek a pályán a pilóták. Mivel ebédszünetet nem iktattak be a szervezők, folyamatosan volt forgalom az aszfaltcsíkon.
A pályára elsőként Sébastien Buemi hajtott ki a Toro Rosso-val. A svájci után egy malajziai is akcióba lendült. Fairuz Fauzy-é volt az a megtiszteltetés, hogy a malajziai tulajdonban lévő Lotus néven futó csapat első kollektív tesztjén pályára küldje a T127-es kódszámú autót, amivel korábban Silverstone-ban tett meg pár bemutató kört.
Az első leállásra kicsivel több, mint fél órát kellett várnunk. Hamilton 9 óra 33 perckor a legendás hatos kanyarban (1997) parkolta le az MP4-25-öst. 20 perc pauza után folytatódhatott a móka.
Alig, hogy ismét zöldre váltott a bokszutcában a lámpa, újra piros jelzés volt érvényben. Ezúttal a Force India skót tesztpilótája, Paul di Resta volt a hunyó, aki a tizenhármas kanyarban túlságosan is agresszívnak bizonyult, kicsúszott.
A délutáni órákban Adrian Sutil tesztelhette a Force India VJM03-as autóját.
Mint tudjuk, az időjárás nagy úr, és ezt ma is megmutatta. Hol esett az eső, hol elállt, hol beborult az ég, hol hétágra sütött a nap Jerez-ben.
Az erős szélnek köszönhetően – már amikor nem esett – hamar felszáradt az ideális ív, így a csapatok folytathatták tesztprogramjukat.
A rossz időnek is betudhatóan, valamint annak, hogy Alonso csak pénteken ül autóba, lényegesen kevesebben látogattak ki a pályára.
Massa 13 óra 21 perckor parkolta le autóját a hatos kanyarban, ahol di Resta délelőtt meglátogatta a kavicságyat.
A Ferrari hivatalos tájékoztatása szerint egy megszokott problémával találtak szembe magukat. A jelentések nem technikai problémáról szóltak, egyszerűen állítólag kifogyott az üzemanyag az autóból.
Felipe előtt honfitársa, Rubens Barrichello vétette észre magát, amikor az FW32-es egyszerűen megállt a tizenötös kanyarban. A nap végén az autó ismét bemondta az unalmast. Egyelőre úgy tűnik, hogy a Cosworth motorral életre keltett Williams megbízhatósága nem a legjobb.
Ha már „ferraris” téma, akkor Michael Schumacher. Ma „Sumáker-en” volt a sor, hogy tesztelje a Mercedes W01-es autóját.
Sokak által csak „Buby Schumi-nak” becézett Sebastian Vettel az RB6-os versenygéppel rótta a köröket. Ezúttal egyszer sem kellett gyalogolnia, vissza a bokszutca felé, nem állt le a Renault erőforrással hajtott „bika”. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a helyszínen követte figyelemmel a történéseket.
A Renault F1 Team orosz pilótáját, Vitaly Petrov-ot küldte „hadba” az R30-assal. Petrov-hoz hasonlóan Timo Glock nem vitte túlzásba a mai napot.
Az újonc Virgin csapatnak már az első jerez-i teszten is akadtak problémái, bőszen… Alkatrész híján nem sokat lehettek a pályán.
Glock csak délben dugta ki az orrát a garázsból. Lehet, hogy a csapat felcsapott MacGayver-nek, és több elemből raktak össze egyet a VR-01-eshez.
A Sauber ezúttal nem parádézott, Pedro de la Rosa csendesen teljesítette programját.
Holnap folytatódik a körözgetés Jerez-ben.
Végeredmény
Hely Versenyző Idő Különbség
1. Sebastian Vettel 1:22.593
2. Lewis Hamilton 1:23.017 +0.424
3. Felipe Massa 1:23.204 +0.611
4. Sébastien Buemi 1:23.322 +0.729
5. Pedro de la Rosa 1:23.367 +0.774
6. Michael Schumacher 1:23.803 +1.210
7. Adrian Sutil 1:24.272 +1.679
8. Paul di Resta 1:25.088 +2.495
9. Vitaly Petrov 1:26.237 +3.644
10. Rubens Barrichello 1:27.320 +4.727
11. Fairuz Fauzy 1:31.848 +9.255
12. Timo Glock 1:32.417 +9.824
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!